Regulile in transporturile rutiere la ora actuala impun folosirea de tahografe. Aceste dispozitive nu sunt o inventie recenta, ele fiind introduse in 1920 pentru a ajuta organele abilitate sa depisteze neregulile din activitatea feroviara. De atunci si pana in prezent, tahografele au cunoscut o dezvoltare progresiva, devenind din ce in ce mai performante. Dat in folosinta in scopul eficientizarii transporturilor rutiere cativa ani mai tarziu, in 1952, tahograful a devenit apoi obligatoriu in Germania si mai tarziu in toate statele europene. Anul urmator, au devenit obligatorii pentru orice vehicule de transport marfa si persoane, nu doar pentru cele mai mari de 7, 5 tone.
Sirul de inventii s-a succedat astfel: a aparut diagrama, apoi s-a brevetat si contorul de kilometraj mecanic, tahograful analogic care utiliza ace pentru desenarea informatiilor pe discuri de hartie cretata, diagrama de 24 ore (1972). Aceasta contine numele conducatorului auto, localitatea de introducere si cea de scoatere a diagramei, data, diferenta dintre contoarele km la scoaterea si respectiv, introducerea diagramei. Daca aveti nevoie de tahografe analogice, optati pentru marca Veeder Root.

Nu toate statele membre UE au fost incantate in anii ’80 de introducerea acestor dispozitive. Motivele companiilor de exploatare considerau ca tahografele erau mult prea costisitoare. Insa AE Jenkins, importator al tahografului Keinzel in Marea Britanie, a stiut sa puncteze beneficiile tahografelor, oferind explicatii si argumente pertinente legate de modul cum informatiile obtinute pot permite operatorilor sa controleze obiceiurile de conducere, sa obtina rapoarte cu privire la activitatile desfasurate de soferi in timpul programului si sa ii exonereze pe acestia de vina in cazul unor marturii false in situatii de accidente. In plus, directorul de la Geecen Ltd. a mai subliniat si posibilitatea de a reduce costurile carburantilor, cu ajutorul tahografelor, dand exemplu de tari unde rata accidentelor a scazut dramatic datorita dispozitivului mentionat: Germania de Vest, Suedia, Austria, Elvetia, Luxemburg. Soferii care conduceau vehicule noi cu astfel de aparate deja montate, de la bun inceput, nu au protestat. In schimb, ceilalti soferi au privit cu reticenta aceasta dispozitie.
In prezent, tahografele sunt indispensabile pentru operatorii de transporturi. Informatiile stocate in mod analogic sau pe cale digitala sunt utile nu doar pentru o mai buna planificare a curselor, ci si pentru a descuraja concurenta neloiala si pentru a contribui la lamurirea accidentelor rutiere. Firma noastra va pune la dispozitie o paleta larga de cititoare carduri, diagrame si role tahograf, impulsoare sau piese de schimb de calitate pentru dispozitive digitale.
