Din 2011, procentajul la nivel global de persoane care utilizeaza internetul a continuat sa creasca. Calculele au aratat ca, pana la sfarsitul anului, aproximativ 2,3 miliarde de oameni au fost on-line. Cea mai mare utilizare a Internetului se inregistreaza in Europa, ajungand la pragul de 70%. In tarile nordice, cum ar fi Norvegia si Suedia, se estimeaza ca mai mult de 90% din cetatenii au acces la Internet.
Iata care sunt primele 5 tari din lume la numarul de utilizatori de Internet.
1.Statele Unite ale Americii. Tara cu cei mai multi utilizatori de internet este de departe Statele Unite ale Americii. Intre 2000 si 2010, numarul de utilizatori activi online aproape s-a dublat, fapt ce poate fi explicat de nivelul tehnologic foarte avansat. Statele Unite ale Americii a fost lider de web hosting inca de la inceput, si inca mai este. Chiar si oamenii sau companiile care nu se afla pe teritoriul Statelor Unite pot beneficia de aceste servicii.
2.China. Conform unei estimari din anul 2011, China avea aproximativ 511,963,000 de utilizatori de Internet. China este o tara cu o economie puternica, fiind celebra, printre altele, pentru exporturile de electronice. Este asadar de asteptat ca numarul de utilizatori de internet sa fie unul foarte ridicat.
3.Japonia. Pe locul trei in topul tarilor cu cei mai multi utilizatori de internet se afla Japonia. De lungul anilor, numarul persoanelor active online a crescut, anungand la 80%. De asemeni, Japonia ocupa locul trei si la numarul de bloggeri, cu un numar de un milion de postari in fiecare luna.
4.India. Trei sferturi din utilizatorii de internet din India au varste sub 35 de ani. Barbatii sub 35 de ani si femeile cu varste cuprinse intre 35 si 44 de ani utilizeaza Internetul in mod constant. Un sfert din timpul petrecut online este alocat mediilor de socializare si 23%, email-ului.
5.Germania. Ca si in cazul multor tari din intreaga lume, folosirea internetului a crescut semnificativ in Germania de-a lungul ultimilor ani. In special platformele de socializare au castigat popularitate si sunt din ce in ce mai utilizate in scopuri de marketing. Accesul la internet in Germania a devenit mai frecvent in biblioteci, librarii sau cafenele.