In perioada anilor ’30, automobilele incep sa devina ceva mai luxoase, in comparatie cu modelele anterioare din anii ’20. Asa cum o demonstreza popularitatea masinilor vintage din anii ’30, designul unora dintre automobilele acestei perioade este deosebit de artistic si de sofisticat. Este curios cum un astfel de fenomen apare in industria automobilelor, tinand cont de contextul istoric si de cat de putini oameni erau indeajuns de privilegiati incat sa isi permita sa cumpere astfel de masini.
Caracteristicile noii ere automobilistice
Producatorii. Ca in multe alte arii ale culturii caracteristice acestei perioade, in anii ’20 producatorii de automobile pun accentul pe stil si aparenta pentru a satisface cerintele clientilor. Aceasta abordare va continua si in anii ’30, adaugandu-se insa preocuparea pentru calitatile mecanice. Astfel, in anii ’30 oamenii devin mai pragmatici in alegeri, drept consecinta a dificultatilor economice ale vremii.
Inovatii. Rezultatul cresterii acestui interes pentru inovatii mecanice, caracteristic anilor ’30, a fost faptul ca in aceasta decada se realizeaza un pas inante in industria de automobile atat in ceea ce priveste designul, cat si complexitatea tehnica. Datorita automobilelor fabricate in aceasta perioada apar inovatii ca franele hidraulice, cutiile de viteze mai fine sau portbagaje incorporate in caroseria masinii. Este dificil sa ne imaginam in ziua de azi un automobil caruia sa-i lipseasca una din aceste dotari.
Marketing. Industria automobilelor din anii ’30 este caracterizata de ascensiunea unor mari producatori. In aceasta perioada era nevoie de strategii inovatoare si inteligente de marketing pentru a vinde masini. Economia nu se prezenta prea bine dupa Marea Criza Economica, asa ca pe piata competitia era mare, iar automobilele trebuiau sa prezinte nu doar o calitate tehnica inalta, ci si un look distinct care sa atraga atentia numarului mic de clienti dispusi sa cumpere o masina.
Masina anilor ’30. Este usor astazi sa identifici o masina din anii ’30. Automobilele acestei periode au stabilit in istorie unul din reperele automobilului clasic. Stilul creat in aceasta decada este distinct si imaginativ. La inceputul anilor ’30, masinile prezentau un soi de universalitate in ceea ce priveste designul, dar pe masura ce anii treceau, apar pe piata modele de automobile cu design unic si elegant, astfel incat la sfarsitul decadei, masinile aratau aproape de nerecunoscut fata de modelele mai vechi.